DEKLARACA DOSTĘPNOŚCI Piątek, 19 kwietnia 2024 r. | rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

KOMUNIKAT !!!


Kształcenie na odległość

w Zespole Szkół im. M. Kopernika w Koninie

 

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło zasady prowadzenia nauczania na odległość i stworzyło możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów.

 

– Czas, w którym jesteśmy, wymaga od nas wszystkich pełnej mobilizacji i współpracy. Rodziców proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Zdaję sobie sprawę z tego, ile trudu wkładają oni w wychowywanie i edukację swoich dzieci, szczególnie teraz, kiedy wielu z nich łączy swoją pracę zawodową ze wsparciem dzieci w zdalnej nauce – podkreślił Minister Edukacji Narodowej. Nauka na odległość jest dziś koniecznością i stanowi dla nas wszystkich wyzwanie. Dziękuję za dotychczasowe wysiłki i aktywność – powiedział minister Dariusz Piontkowski.

 

Kształcenie na odległość

 

W czasie ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych związanego z zagrożeniem epidemiologicznym nauka jest realizowana na odległość.

 

Bezpośrednim koordynatorem nauki zdalnej w każdej klasie jest wychowawca oddziału, który jest w kontakcie ze swoimi wychowankami i ich rodzicami oraz nauczycielami, uczącymi w danej klasie.

Młodzież otrzymuje materiały do pracy w ramach poszczególnych przedmiotów, z uwzględnieniem ich psychofizycznych i organizacyjnych możliwości, za pomocą kontaktów zdalnych, ustalonych wspólnie przez uczniów i nauczycieli.

Nauczyciele mają możliwość weryfikacji dotychczas stosowanego programu nauczania tak, by dostosować go do wybranej metody kształcenia na odległość.

 

Bezpieczeństwo uczniów i ich możliwości psychofizyczne są dla nas priorytetem i dbamy o to, by zajęcia w każdym dniu uwzględniały możliwości psychofizyczne i organizacyjne uczniów, a dobór narzędzi przy tej formie kształcenia uwzględniał aktualne zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń i ich dostępność oraz sytuację rodzinną uczniów.